Food

Lucie Farova
Sushi slovník, který pomáhá návštěvníkům pochopit autentické japonské jídlo
Sushi slovník, který pomáhá návštěvníkům pochopit autentické japonské jídlo
Lucie Farova

Všechna jídla nejlépe chutnají v místě jejich původu. Stačí ochutnat pizzu v Neapoli, tapas v Andalusii nebo třeba Fish & Chips na anglickém pobřeží. A snad pro žádné jiné jídlo toto neplatí víc než pro sushi. V Japonsku je to forma umění a kuchaři často zasvětí zvládnutí této profese celý svůj život. Velmi také záleží na sezóně, a to dokonce natolik, že zkušený host může rozeznat sezónu jen podle sushi, které se podává.

Japonské sushi restaurace jsou malé a hosté sedí kolem kuchařů, kteří se krčí jako boxeři v ringu. Ti potom před hosty krájí, tvoří a uspokojují jejich chutě. Toto jídlo je umění a rovněž pohostinnost. 

[the_ad id='155679']

Jak se ale návštěvníci mohou orientovat v japonské sushi restauraci? Vstupte na web Sushi University, který učí základům sushi, včetně vizuální cesty po nejtypičtějších ingrediencích.

Zakladatel Tetsuya Hanada pronesl: „Chtěl bych, aby lidé z jiných zemí, kteří si myslí, že sushi jsou jen nakrájené ryby servírované na octové rýži pochopili, že to není tak jednoduché.“

Tato univerzita je pro návštěvníky způsobem, jak porozumět co je v Japonsku k dispozici. Je to pohled do složitosti sushi, inspirace a odklon strávníků od konzumace sushi formou bufetu.

Jak vysvětluje Tetsuya: „Je důležité uvědomit si, že na podzim jsou jiné sezónní ryby, jako pacifické saury, než v jiných obdobích.“ Pro Tetsuya lze Japonsko díky sushi zažít jinak v různých obdobích roku. „Tímto způsobem se japonské sezóny – nejen hlavní čtyři sezóny, ale 24 nebo dokonce 72 dílčích sezón – skutečně liší.“

Vezmeme-li návštěvníky ještě hlouběji, Tetsuya také nedávno spustil Useful Menu, které poskytuje doporučení restaurací v závislosti na typu kuchyně, o kterou mají návštěvníci největší zájem.

Cílem je prezentovat autentické restaurace, které nejsou k vidění v průvodcích, a nebo na webech, jako je TripAdvisor. Většinou se jedná o malé podniky pro místní obyvatele. Useful Menu aktuálně pokrývá Tokio, ale Tetsuya má v plánu expandovat i do dalších měst.

Podobné články

Resort Danai, unikátní rodinný a špičkový plážový hotel v Řecku
Manta Resort, Indický oceán v přímém přenosu
Skrytý autentický drahokam Jihoafrické republiky
Zvolte měnu
EUR Euro
Top