Airline

Jiří Zbořil
QSuite od Qatar Airways: více pohodlí i soukromí v business třídě
QSuite od Qatar Airways: více pohodlí i soukromí v business třídě
Jiří Zbořil

V Qatar Airways si tak trochu zahráli na Apple. Chvíli mlžili, různě napínali a pak přišli na berlínský veletrh ITB s celkem převratným řešením uspořádání sedadel v business třídě. Výkonný ředitel společnosti Akbar Al Baker mluví o posouvání laťky pro celý segment, což sice není nic až tak neobvyklého, protože podobné výrazy používá kdekdo při, řekněme, i nepříliš významných událostech, tentokrát to však celkem sedí. „QSuite“, jak Katarci svůj modul pojmenovali, totiž nabízí něco, co v business třídě zatím opravdu není. A trochu to působí, jako by do business třídy začali zavádět standardy třídy první.

Konvertibilní pokojíky

Pro pořádek je na tomto místě třeba podotknout, že nejsou úplně první, kdo v business třídě slibuje místa oddělená od okolí dvířky, protože něco podobného představila už loni společnost Delta Airlines. Sedadla rozložitelná v postel na této úrovni zavedly dokonce už před patnácti lety British Aiways (jejich způsob uspořádání vám nicméně klidný spánek rozhodně nezaručí). Qatar Airways jdou v bitvě o zákazníky ještě dál. A celý trik spočívá v modulech a rozmístění.

QSuite: může z toho být dvoupostel
QSuite: může z toho být dvoupostel

QSuite totiž může vytvořit opravdový pokojík buď s dvoupostelí pro páry, nebo čtyři místa proti sobě pro rodiny na hraní či obchodní partnery k jednání. Na sociálních sítích sklidil koncept prakticky samý obdiv, najdou se však i kritici: takže teď budou business třídou cestovat i děcka?!! No, nejspíš budou. Zase na druhou stranu se můžete spolehnout, že kvalita sluchátek vám bezpečně umožní se od malých pasažérů zvukově úplně oddělit.

QSuite: může z toho být prostor pro celou rodinu
QSuite: může z toho být prostor pro celou rodinu

Kdy a kam

Nové business třídy by měly být do konce roku 2018 k dispozici ve všech letadlech společnosti typu Boeing 777 a Airbus A350. Důležité je asi také poznamenat, že se tím v dané třídě nijak nesníží počet míst, který zůstává 42 pro Boeing a 36 pro Airbus.

První lety zamíří do Londýna, další do Paříže a New Yorku.


Další zajímavosti, tipy a novinky ze světa luxusního cestování najdete v tištěném čísle časopisu Travel Design. K dostání pouze na předplatné.

Podobné články

Greater Bay Airlines: nový dopravce plánuje spojení do 100 asijských měst
Virgin Atlantic: nové přímé spojení mezi Evropou a Sv. Vincentem a Grenadinami
Common Pass: Jak covid-19 změní leteckou přepravu?
Zvolte měnu
CZK Česká koruna
EUR Euro
Top